انتخابات

دستگاه احیاء قلبی ریوی تمام اتوماتیک در تربت حیدریه اختراع شد.

اختراع دستگاه احیاء قلبی ریوی تمام اتوماتیک  در تربت حیدریه

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا نوروزی، کارمند مرکزمدیریت حوادث و فوریت های  پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه  این دستگاه  راباقابلیت انجام خودکار تمام مراحل احیا و شناسایی جثه و احیا مادر باردار و مانیتورینگ مداوم اختراع کرده است.

 این  دستگاه با حدود دوسال و نیم تحقیق و با هزینه اولیه ۵۰ میلیون تومان ساخته شده و ۱۳اسفند ۹۷به شماره ۹۸۱۱۷ به ثبت رسیده است

مخترع این دستگاه گفت : این دستگاه  توسط یک نفر کاربر روی مصدوم نصب میشود و بصورت سخنگو کاربر را راهنمایی میکند و بقیه مراحل احیاء قلبی و ریوی  باتوجه به فاکتورهای وزن، جثه و برون ده قلبی و مانیتورینگ قلب، اعمال و اکسیژن مورد نیاز را تامین میکند و نسبت  به علائم قلب، شوک خودکار میدهد و درصورت برگشت ضربان قلب، ماساژ قطع و بیمار تحت مانیتورینگ قرار میگیرد. محمدرضا نوروزی تصریح کرد:دستگاه  قابلیت تماس تلفنی مستقیم با اورژانس را دارد و با توجه به ارسال آنلاین کلیه مراحل توسط دستگاه ثبت میشود.

وی افزود:این دستگاه برای اولین بار در دنیا به تنهایی بصورت تمام اتوماتیک در هر مکانی تمام مراحل احیا قلبی و ریوی را دقیق انجام و بیمار را مدام پایش میکند وفقط نیاز به یک کاربر دارد و اگر حتی بیمار احیاء نشود باتوجه به برقراری گردش خون و اکسیژن رسانی منظم توسط دستگاه اعضای بدن وی قابل پیوند و اهدا است.

وی پیش از این موفق به ثبت اختراع دستگاه لارنگسکوپ یکبار مصرف باقابلیت ساکشن وتصویر همزمان مجاری تنفسی و لوله گذاری بدون خطا شده است.

منبع: صداو سیما

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.